zaterdag 22 september 2012

Mijn 15e lening gaat naar Naim uit Tajikistan

Het geld van Nelson is nog niet binnen, maar ik ging de $25 deze maand toch niet halen van terugbetalingen alleen, dus heb ik nog wat geld bijgestort. En ging op zoek naar een nieuwe lener. Het is Naim geworden, vooral vanwege het plaatje :



Naim woont in de Spitamen regio van Tajikistan. Hij is 32 jaar oud en getrouwd, zijn vrouw doet het huishouden. Naim woont samen met zijn vrouw en met zijn ouders. Naim's moeder werkt in een muziekschool. Naim's zus handelt op de centrale markt van de regio.


De afgelopen vier jaar heeft Naim wateropslag-containers gekocht en verkocht. Hij doet dit werk vanuit huis. Momenteel heeft Naim kleine en middelgrote containers beschikbaar. Naim vraagt om een lening zodat hij grote containers kan kopen.

Mijn gedachten: als dit dan middelgrote containers zijn, hoe zien grote containers er dan wel niet uit? Cool!

Naim heeft een lening gekregen  van $1275 en zal deze terugbetalen in gelijke delen gedurende de komende 12 maanden.

3 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf initiatief, dat Kiva! Heb meteen de website bekeken (verwonderde me alleen soms om de hoge leningen die gevraagd werden, de aanschaf en reparatie van een naaimachine kan toch niet 3000 euro kosten? maar goed). Dit wil ik binnenkort best eens voor je verdubbelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, je verdubbelplan. Ja, ik las er al over op je website. Ik zal je een mailtje er over schrijven tegen de tijd dat je er aan begint. Trouwens nog mooier is dat sommige bedrijven sowieso je inleg in Kiva verdubbelen (is natuurlijk ook een beetje reclame he voor zo'n bedrijf). En dat de eerste $25 ook door Kiva aan jou uitgeleend wordt (zodat je het eens, risicovrij, kunt proberen). Het geld wat terugbetaald wordt, gaat dan ook weer naar Kiva en niet naar jou (dat is dan weer jammer).

      Ik weet niet precies welke naaimachine je gezien hebt, mijn gok is dat het ofwel een groepslening was, waarbij er $3000 naar een hele groep ging en een deel daarvan maar naar de persoon met de naaimachine; of soms doen ze meerdere dingen met het geld maar noemen er maar 1.

      Verwijderen
    2. (Ik denk dat je deze lening bedoelde: http://www.kiva.org/lend/476622 ; en dan gaat het dus om meerdere naaimachines die gekocht en verkocht worden.

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.