donderdag 20 februari 2014

Een bonuslening - aan Victor Manuel

Eind december werd een anonieme persoon dankzij mij lid van Kiva. Dus op een dag kreeg ik een  mailtje dat ik een bonuslening van $25 mocht doen. (Bonusleningen zijn dus leningen waarbij ik mag kiezen aan wie er $25 uitgeleend wordt. Deze $25 zijn niet van mij afkomstig maar worden ook niet aan mij terugbetaald - ik "win" er niets bij, behalve dat ik op Kiva iemand uit mag gaan kiezen die die $25 lening verdient).

Onmiddellijk ging ik natuurlijk op zoek naar een waardige kandidaat voor deze bonuslening, en het werd Victor Manuel uit Peru:




Victor is 21 jaar oud en woont nog met zijn ouders en broers in een huis, in Chincha in Peru. Hij werkt hard en is enthousiast. Hij wil graag uitblinken maar heeft door geldgebrek helaas niet de kans gehad om door te leren voor een professionele carriere.

Victor heeft op eigen initiatief een baan gevonden bij een boerderij in zijn omgeving, en hij werkt er elke dag tien uur. Hij zegt dat het dankzij zijn inzet goed gaat met z'n werk. De lening zal hij gaan gebruiken om het huis van zijn ouders op te knappen: de muren moeten gerepareerd worden en er worden tegels gelegd op de vloer. Hij zal doorgaan met werken en hoopt op een dag zijn eigen huis te hebben.

Victor kreeg een lening van $1075 en zal deze in zestien maanden tijd terug betalen (in mijn geval dus niet aan mij maar aan de persoon die garant staat voor de bonuslening). De microfinancieringsinstelling heet Caja Rural Senor de Luren.

Ik koos voor deze lening omdat ik wel begrijp dat mensen soms geld nodig hebben om hun huis te repareren. Zelf hebben we enige jaren met een lekkend dak getobd (hopelijk is dit nu voorbij na een paar reparatie-pogingen), en dit heeft ons enige waterschade opgeleverd. Ik kan me voorstellen dat je huis, als het in nog slechtere toestand is als het onze, invloed heeft op je gezondheid en op je werklust. Hopelijk zorgt een opgeknapt huis ervoor dat het beter gaat met Victor en met zijn familie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.