zaterdag 9 maart 2013

Leuk, het Kiva Nerdfighters team heeft de $2 miljoen gehaald!

Ik ben lid van meerdere Kiva-teams. Teamleden verenigen zich voor een gezamenlijk doel, of vinden het leuk om samen te kletsen of elkaar leuke leningen aan te wijzen. Sinds een half jaartje ongeveer ben ik ook lid van de Kiva Nerdfighters.

Nu ben ik over het algemeen geen fan van gevechten of vechters, maar zoals de Nerdfighters zelf ook al stellen: "We fight against suck; we fight for awesome! We fight using our brains, our hearts, our calculators, and our trombones."

Het logo van de Kiva Nerdfighters. Star Trek fans herkennen waarschijnlijk de Vulcan-groet die vaak vergezeld gaat van de gesproken wens "Live long and prosper", een mooie wens aan Kiva-leners.


De Nerdfighers zijn dus, kortom, nerds (getuige ook hun logo), die gewoon de hoeveelheid "world suck" willen verminderen. Een gevecht tegen de ellende in de wereld dus, desnoods met gebruikmaking van een trombone. En wie kan daar nou tegen zijn?

En het lukt de Nerdfighters heel aardig om tegen world suck te vechten. Gisteren (op Vrouwendag) lukte het ze om de 2 miljoen te halen. (Dus dat is 2 miljoen dollar uitgeleend aan Kiva-leners door Nerdfighter-leden, die die leningen mee lieten tellen voor dat team). Geheel in stijl mochten leden van het team van tevoren met behulp van verzamelde data en grafieken raden wanneer de 2 miljoen gehaald kon worden. Ik heb ook een gokje gewaagd, maar was helaas net een weekje te pessimistisch. Jammer, ik ben niet de winnaar geworden. Maar feestvieren doe ik toch. Twee miljoen aan Kiva-leningen, dat is niet niks.

Ben je ook een kiva-nerd en wil je lid worden van dit team? Hier is mijn uitnodiging. Je mag trouwens ook gewoon jezelf uitnodigen hoor, het team vind je hier: www.kiva.org/team/nerdfighters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.