zondag 17 maart 2013

Terugbetaaldag maart 2013

Kiva had aangekondigd dat terugbetaaldag verplaatst is van de 15e naar de 17e van de maand. De meeste terugbetalingen kwamen echter nog "gewoon" op de 15e binnen. De MFIs moeten misschien ook nog even aan het nieuwe schema wennen? Ik vond het niet heel erg natuurlijk! Laat maar komen, dat geld.

De bijzonderheden van deze maand: Turbadrah heeft zijn lening helemaal afbetaald! Hij moest eigenlijk nog een jaar, maar in plaats daarvan heeft hij de afgelopen maand in 1 keer alles afbetaald. De Amanecer Para Triunfar groep heeft deze maand hun laatste geplande betaling gedaan en zijn dus ook helemaal klaar.

Op schema liggen: Juana, Javier, LeideAl Sayyed Youssef, Anvar, Cristobal, Darwin, Musu, Satta en Zahida. De Dukure groep heeft ook netjes terugbetaald, maar door currency exchange loss ben ik nog vier dollarcent kwijtgeraakt; vorige maand ook al een dergelijk bedrag. Ik kan er mee leven... Volgende maand hun laatste terugbetaling!

 Fabiola heeft nu wel haar eerste betaling gedaan, maar nog niet de tweede, die ze deze maand had moeten doen. Nelson heeft nu zeven maanden niet betaald. Voordat het mis ging, had hij al wel 65% van zijn lening terugbetaald, dus ik loop het risico dat ik ca. 8 dollar kwijt ben aan hem, niet meer.


Angel hoeft pas in juni 2013 terug te betalen; hij lost dan wel het hele bedrag in 1 keer af, als het goed is. De Khakakho groep hoeft pas in januari 2014 terug te betalen, alles in 1 keer.

Nadim, Hasan, Fares, Tilman, Nubia, Kamal, Naim, de Luz Y Amor groep, de Mujeres Exitosas groep en de Massabong groep hadden mij al eerder hun lening helemaal terugbetaald.


Ik zou sowieso alweer genoeg geld hebben om een terugbetaling te doen, maar dankzij de snellere terugbetaling van Turbadrah heb ik zelfs ruim voldoende. Ik ga lekker een nieuwe lening "shoppen"! Ik hou jullie op de hoogte!



1 opmerking:

  1. Ik had een gift code gekregen van jou. Deze eerste lening van mij is meteen 100% terugbetaald. Leuk!
    Ik dacht dat dit geld terugvloeide naar Kiva, maar het is toegevoegd aan mijn available kiva credit, ik heb er een nieuwe lening voor uit kunnen zoeken. Leuk!
    Groet Lisa

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.