maandag 26 september 2011

Mijn vierde lening is naar Fares uit Irak gegaan

Mijn vierde lening is gegaan naar Fares uit Irak. Hij is 37 jaar oud, getrouwd en vader van drie kinderen. Hij heeft sinds 2004 een "copy-shop" waar hij ook mobiele telefoons verkoopt. Hij gaat de $3000 van de lening gebruiken om een "tornado telefoon unlock code" te kopen. Hij hoop dat dit hem meer winst op gaat leveren zodat hij beter voor z'n gezin kan zorgen.


Ik weet niet precies wat zo'n unlock-code inhoudt, en of hij daar werkelijk $3000 voor betaald en of dat dan winstgevend zal zijn voor 'm. Maar ik weet ook gewoon weinig van de telefoon-branche, dus laat ik er maar op vetrouwen dat Fares (met z'n zeven jaar ervaring) wel weet wat hij doet.

Fares is anoniem gemaakt op de foto vanwege "politieke en sociale uitdagingen", zoals het zo mooi omschreven wordt op de Kiva-pagina.Tja, Irak is natuurlijk een behoorlijk instabiel land, dus ik kan dit goed begrijpen, al is het natuurlijk een beetje een gek gezicht zo op de foto.

Hij zal, als het goed is, in twaalf gelijke termijnen gaan terugbetalen vanaf a.s. november t/m volgend jaar oktober.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.