vrijdag 22 februari 2013

Mijn bonuslening ging naar Bakhruz!

Begin februari kreeg ik een mailtje van Kiva dat ik een gratis bonuslening mocht doen dankzij het lid worden van Lisa (zie ook hier). Na een week zou dit aanbod vervallen, maar natuurlijk liet ik het lang niet zo ver komen! Meteen toog ik naar de Kiva-website, en leende deze $25 aan Bakhruz in Georgie.

Bakhruz is 32 jaar oud en woont in het Marneuli district met zijn ouders, broer, vrouw en twee kinderen. Zijn broer en hij zijn ambachtslieden, zijn vader werkt op een pluimveebedrijf. Ze verdienen allemaal een maandelijks salaris, maar Bakhruz vraagt deze lening van Credo om zijn eigen bedrijf te kunnen beginnen.

Samen met Kiva heeft Credo een leningprogramma dat onder gunstige voorwaarden geld leent aan arme mensen op het platteland die weinig toegang hebben tot traditionele kredieten. Bakhruz zal de lening gebruiken om een mini-busje te kopen zodat hij groenten en fruit kan gaan verkopen. Hij zal deze bij lokale boeren gaan kopen tegen lagere prijzen, en in nabijgelegen dorpen verkopen aan klanten. Deze nieuwe handel zal het maandelijkse inkomen van zijn familie verhogen.

Bakhruz leende $5000 en zal dit bedrag in 20 maanden tijd in maandelijkse delen terugbetalen.

Ik wens hem hier veel succes bij, hopelijk heeft zijn plan succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.