maandag 18 februari 2013

Terugbetaaldag februari

De dag na Valentijnsdag was weer terugbetaaldag. Een aantal bijzonderheden deze maand. In de eerste plaats heeft de Dukure groep wel netjes de gevraagde 450.754 Burundese francs terugbetaald, maar zijn deze minder waard geworden in dollars. Daardoor krijg ik 4 dollarcent minder terug van hen. Ze moeten nog twee terugbetalingen doen, daarbij verwacht ik dan ook nog wel wat verlies. Dus uiteindelijk krijg ik misschien zeg $24.70 van hen terug in plaats van $25. Ik kan er mee leven.

In de tweede plaats lag de Luz Y Amor groep tot vorige maand zo'n 40% achter op schema. Deze maand hebben ze in 1 keer alles terugbetaald. Ik weet niet precies wat daar gebeurd is; hebben de leners werkelijk in 1 keer het resterende bedrag terugbetaald, terwijl ze eerst zo'n moeite hadden om hun betalingen op tijd te doen? Of is het de MFI die ons toch maar terugbetaald, ook al kunnen de leners dat helaas niet... Als er nog een update komt, hou ik jullie ook op de hoogte.

Tenslotte heeft ook Naim me verrast: hij heeft in 1 keer de resterende termijnen terugbetaald. Mogelijk heeft hij gewoon veel succes gehad met z'n water-opslagvaten?!


Op schema liggen: TurbadrahJuana, de Amanecer Para Triunfar groep, Javier, Leide, Al Sayyed Youssef, Anvar en Cristobal. De eerste terugbetaling van Darwin en van Musu is binnen.  Fabiola heeft nog niet betaald (mijn naamgenootje gaat me toch niet in de steek laten?). Ze heeft trouwens nog tot 1 maart de tijd om dat binnen de termijn te doen.


Nelson heeft nu zes maanden niet betaald. Voordat het mis ging, had hij al wel 65% van zijn lening terugbetaald, dus ik loop het risico dat ik ca. 8 dollar kwijt ben aan hem, niet meer.


Angel hoeft pas in juni 2013 terug te betalen; hij lost dan wel het hele bedrag in 1 keer af, als het goed is.

Nadim, Hasan, Fares, Tilman, Nubia, Kamal de Mujeres Exitosas groep en de Massabong groep hadden mij al eerder hun lening helemaal terugbetaald.

De twee plotselinge volledige terugbetalingen (van het resterende bedrag) en veel leningen op schema hebben er voor gezorgd dat ik meer dan $50 in m'n Kiva-potje heb. Tijd om op zoek te gaan naar nieuwe leningen dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.