maandag 25 februari 2013

Mijn tweede bonuslening ging naar Hezhar uit Irak

Omdat Verdubbeldame Marije via mij lid werd van Kiva kreeg ik weer $25 extra om uit te lenen. (Let wel: als deze leningen terugbetaald worden, gaat het geld niet naar mij; dus eigenlijk is mijn "bonus" puur dat ik mag bepalen aan wie deze $25 geleend wordt).

Ik kweet mij naarstig van mijn taak. En de tweede bonuslening is dus gegaan naar Hezhar uit Irak.

Hezhar's gezicht is expres onherkenbaar gemaakt om veiligheidsredenen.
Hezhar is een jonge Irakees van 27 jaar, is niet getrouwd en woont ("dus") nog bij zijn ouders. Hij is de eigenaar van een klein goed gesitueerd winkeltje dat telefoonaccessoires verkoopt, inclusief dingen als batterijen en opladers - die in Irak vaak kapot gaan door plotselinge electrische spanningswisselingen. Hij verkoopt ook telefoonhoesjes en -decoraties, die populair zijn bij de Irakese tieners.

De winkel is erg mooi georganiseerd, maar met een beetje extra werk zou het voor Hezhar mogelijk zijn om meer voorraden te hebben en de items overzichtelijker en mooier te kunnen tonen aan zijn klanten. Hezhar wil zijn winkel graag verbeteren, en om te betalen voor het werk dat daarvoor nodig is, heeft hij een lening gevraagd van de MFI.

De lening van $2400 zal gedurende 12 maanden door hem in gelijke delen terugbetaald worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.