zondag 12 mei 2013

Mijn 29e lening gaat naar Saher

Natuurlijk ga ik rustig door met geld uitlenen op Kiva. Na de terugbetaaldag half april had ik genoeg geld om twee leningen te doen (dit onder andere doordat Juana haar lening sneller afbetaalde dan verwacht). De eerste van deze twee werd Saher uit Hebron in de staat Palestina.

Saher poseert achter een van de computers

Saher is 33 jaar oud en komt uit Hebron. Hij is getrouwd en heeft een kind. Saher is sinds 2001 de eigenaar van een internetcafe, en heeft 1 medewerker in dienst. Hij heeft aan de MFI, Ryada, een lening gevraagd om computers en tafels te kunnen kopen. Hij hoopt dat deze lening zijn omzet zal verhogen en zijn inkomen zal verbeteren.

Saher kreeg van de MFI Ryada een lening van $3000 die hij in de loop van drie jaar in gelijkmatige bedragen terug zal betalen. De MFI vraagt iets minder dan 18% rente per jaar en maakt jaarlijks iets meer dan 7% winst.


Ik weet niet eens of internetcafe's nog bestaan in Nederland? Maar zo'n tien jaar geleden heb ik regelmatig van internetcafe's gebruik gemaakt, zowel in Nederland als op vakantie. Ik kan me voorstellen dat internetcafe's nog een levensvatbare onderneming zijn in landen waar nog niet iedereen een computer of een ipad heeft. Saher zal beter de toekomst van zijn bedrijf kunnen inschatten dan ik. Ik wens hem veel succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.