donderdag 9 mei 2013

Mijn eerste "default"

Aaaah... Jammer zeg...

Ik kreeg een update over Nelson:

"Deze lening is als "defaulted" aangemerkt in Kiva's systeem. Kiva markeert een lening als "defaulted" als de terugbetaling meer dan 6 maanden achterloopt op schema, of als het om een andere reden erg twijfelachtig is dat de lening nog terugbetaald gaat worden."

Daarmee is mijn default rate 2.33% , was eerst 0%. Hiermee is mijn percentage hoger geworden dan het gemiddelde op Kiva, wat 0.99% is. Ik vermoed en hoop dat ik langzamerhand weer terug zal zakken naar het gemiddelde. Ik ben $8.75 kwijtgeraakt.

In de mail staat verder nog:

"Als de veldpartner in de toekomst toch nog geld krijgt van de lener, dan zal dit geld teruggegeven worden aan u. Kiva gelooft echter dat het onwaarschijnlijk is dat dit nog gebeurt".

We zullen zien. Helaas is er gedurende de hele looptijd of daarna geen update geweest over hoe het met de lener gaat. Ik hoop dat hij niet te erg in financiele moeilijkheden zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.